Esotanc.hu

Ha ön klubtag itt regisztrálhat:
Reigsztráció

Statisztika

Megtekintett

Megtekintett|Találat |Egyedi

  • Elmúlt 24 óra: 0
  • Utolsó 7 nap: 0
  • Utolsó 30 nap: 0
  • Jelenleg: 0
Hírlevél
Régi honlapunk

Régi honlapunk

Tobak Tibor Pumák földön égen címû könye leírja, hogy 1944 november 4.-én az orosz légvédelem lelõtte Abony környékén Bejczy József szds gépét, akinek a sorsa azóta ismeretlen. Úgy gondolom minden pilótának nemzetiségtõl függetlenül, aki hazánk felett esett el jár, hogy megkapja a végtisztességet, ezért elhatároztam, hogy megpróbálom kideríteni, hogy mi történhetett Dzsóval ezen a végzetes napon. Elõször felvettem a kapcsolatot Tóth Ferenccel, aki a rendszerváltás után kutatott az eltûnt pilóta után. Õ segítõkészen rendelkezésemre bocsátotta az elért kutatási eredményeit, melyek fontos információkat tartalmaztak, például a terület térképeit. Megbeszéltük, hogy melyik területet kutatták át, mert azt már nem kell még egyszer átnézni és megosztotta velem a tapasztalatait. Felkerestem azokat a szemtanúkat, akik az õ kutatását segítették és nekem is sikerült újság hirdetés útján új szemtanúkat találni, akik azt mesélték, hogy a gép füstölve átrepült a tanya felett, majd a tanyától 2-300 méterre becsapódott. Éjszaka mertek csak kimenni, hogy megnézzék, hogy mi történt a géppel és a pilótával, mert féltek a környéken harcoló szovjet katonáktól. A halott pilótát a gép mellett találták és néhány nap múlva emlékezetük szerint a géptõl 2-3 méterre a tanya gazdája eltemette. Készült egy kis sírhant és egy kereszt a németnek hitt ismeretlen pilótának, ahova a tanyán élõk rendszeresen kijártak. Az ötvenes években a tanya lakóinak a téeszesítés miatt be kellett költözniük Abonyba és a tanyát felszámolták. A tanya tulajdonosa bejelentette, hogy egy német pilóta sírja van a tanya mellett, amire azt a választ kapta, hogy ha nem akar mellé feküdni, felejtse el! Beszántották a területet és a sírnak nyoma veszett. A Bejczy család kereste az eltûnt gyermekét Abony környékén, de addigra a sírhelyet beszántották és a gépen lévõ horogkereszt miatt a helyiek, azt mondták, hogy a tanyánál egy német pilóta halt meg. A szemtanúk elbeszélése alapján biztos voltam benne, hogy ha megtaláljuk a gépet meg lesz Dzsó is és végre több mint 60 év után véget érhet az utolsó bevetése, jelképesen hazatérhet a szeretteihez! A szemtanukkal újra bejártuk a helyszínt és ezzel elkezdõdött a kutatás! A kiemelés során sikerült megtalálni Bejczy százados földi maradványait, amit az orvos szakértõi vélemény bizonyít. A feltárt repülõgép lemezein égés nyomok láthatóak, mely igazolja a pilóta társak és a szemtanúk elbeszélését, vagyis a becsapódás elõtt erõsen égett a repülõgép. A roncsdarabok elemzése során elõkerült a pilóta bekötõ hevederjének csatja, melyen nincs sérülés, ezért biztos, hogy kikapcsolt állapotban volt, amikor a gép becsapódott.

Azon a végzetes napon Bejczy százados gépe a fülkénél légvédelmi találatot kapott és égni kezdett. Dzsó kikapcsolta a bekötõ hevedereket, de nem ugrott ki azonnal, mert, el akarta elkerülni a hadifogságot. Az égõ Messzerrel igyekezett az Abonynál húzódó magyar és német vonalakhoz siklani. A fülkében terjengõ füsttõl nem látta a földet és nem érzékelte, hogy a gép gyorsan süllyedt, ezért nem próbált meg kiugrani. Néhány másodperc múlva a gép becsapódott Dzsó kirepült a fülkébõl és azonnal meghalt.


 

PA260970
PA260994
PA261001
PA261003
PA261020
PA261021