![]() |
Csak fél siker
A kutatás 2007. 04. 30-án kezdtük el a kutatást Hegedűs Attila barátommal, mert értesítettek róla, hogy van két szemtanú, aki tud egy lezuhanási helyet Tószeg és Jászkarajenő között. Miután felkerestük a szemtanúkat a következőket mesélték: |
|
Egy eltűnt pilóta felkutatása:Tobak Tibor Pumák földön égen című könye leírja, hogy 1944 november 4.-én az orosz légvédelem lelőtte Abony környékén Bejczy József szds gépét, akinek a sorsa azóta ismeretlen. Úgy gondolom minden pilótának nemzetiségtől függetlenül, aki hazánk felett esett el jár, hogy megkapja a végtisztességet, ezért elhatároztam, hogy megpróbálom kideríteni, hogy mi történhetett Dzsóval ezen a végzetes napon. |
![]() |
|
![]() |
Köblös Mihály szemtanú visszaemlékezése a katasztrófára
Akkor én 7 éves gyerekként láttam a gép lezuhanásának másodperceit, amit akkor inkább szenzációként éltem meg, ma már tudom, hogy egy szörnyű katasztrófának voltam szemtanúja. |
|
23 éves voltam, kora tavasszal történt, az eset, de nem akkor, amikor először bombázták a repülőgép gyárat. A pincében voltunk, és olyan erős motorzúgást hallottunk, hogy attól féltünk, hogy ránk fog zuhanni a repülőgép. Később megnéztük a gépet, ami a földünktől nem messze szállt le. |
![]() |
|
![]() |
Magó Károly A II. Világháború ideje alatt, a mai Magyarország feletti légi harcok során több mint háromezer repülőgép nem tért vissza a bázisára. Ezek egy része kényszerleszállást hajtott végre, a másik része lezuhant és belefúródott a földbe, vagy víz alá süllyedt. Tovább |
|